fbpx

Kaj prinaša s seboj jesen?

Kaj prinaša s seboj jesen?

Čeprav obožujem jesen v vsej njeni barvitosti, me dejstvo, da poletje zapira svoja vrata, vedno malce razžalosti. Posloviti se moram od sončnih juter, lahkotnih oblačil in razigrane okolice.

Včeraj je odbil prvi jesenski dan, s seboj pa prinesel obdobje novih začetkov ter večjo nestanovitnost tako v naravi (temperature razlike, raznolikost vremena) kot v naših doživljanjih (čustvena nihanja in občutki slovesa).

Jesen je čas, ko se narava začne pripravljati na počitek. Vse se začne obračati bolj navznoter. Tudi ljudje začnemo doživljati spremembe. Pogosteje se lahko soočamo z občutki žalosti in melanholije. In tudi to je del narave. Za svojo rast potrebujemo cel spekter čustvovanja in vredno je dati prostor tako prijetnim kot neprijetnim čustvom.

Organ – ki po tradicionalni kitajski medici predstavlja jesen – so pljuča. Povezujemo jih z bolj jasnimi mislimi in komunikacijo, večjo organiziranostjo, odprtostjo za nove zamisli in sposobnostjo spuščanja vsega, kar ni za naše višje dobro. Če se slednjega lotimo zavestno, če spustimo tisto, kar nam jemlje energijo in pretežno okupira misli (pretekle izkušnje, nekateri odnosi, načrti ali projekti)  lahko tudi ustvarimo prostor za novo rast, razvoj in izkušnje.

Kako pa v praksi spustiti tisto, kar bremeni?

Globoko in zavestno dihanje

Priporočeno je globoko dihanje, ki prevetri naša pljuča. Še boje, da vajo izvajamo kje v naravi. Preden izvedemo vajo, naslovimo tisto, kar želimo spustiti (osebo, preteklost, načrt…)

  • Vdihnemo s trebušno prepono in štejemo do 4.
  • Zadržimo dih in štejemo do 4.
  • Izdihnemo in štejemo do 4. V mislih spustimo tisto, kar mora ven iz našega sistema.

Reflektivno pisanje

  • Najprej natančno zapišemo zakaj nam je tako težko spustit tisto kar nam jemlje energijo. Česa se tako oklepamo in bojimo.
  • V drugem koraku si natančno predstavljamo svojo svobodo, ko te stvari ni več v našem sistemu. Kako bi lahko zaživeli, kako zadihali, kjer bi lahko stvari premaknili.

Vaje

Vadba joge je vedno dobrodošla. V svojo prakso v tem obdobju lahko vključujemo več ravnotežnostnih položajev (drevo, orel, bojevnik 3..) saj pomagajo pri ravnovesju naših čustev. Pa tudi stoječe položaje (bojevniki, trikotnik..) za notranjo stabilnost. Ne pozabimo pa tudi na dnevno sprostitev s položaji za sproščanje (mačka, položaj otroka, ležeči zasuki..) ter  daljšo sprostitev ob koncu vadbe.